Podstawowy element działalności Infostate Nieruchomości Sp. z o.o. to zarządzanie nieruchomościami. Świadcząc usługi dla naszych Klientów wykorzystujemy bogate doświadczenie zdobyte na rynku nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Działamy na terenie Poznania oraz wielu innych miast.
Niezwykle ważna jest dla nas optymalizacja złożonego procesu jakim jest administrowanie nieruchomościami o zróżnicowanych parametrach funkcjonalnych i technicznych. Potrafimy skutecznie kierować zarówno nowoczesnymi osiedlami mieszkalnymi, obiektami komercyjnymi, jak i śródmiejskimi kamienicami.
Usługi na rzecz naszych Klientów świadczone są przez wykwalifikowaną kadrę specjalistów, legitymujących się licencjami zarządcy nieruchomości.
Naszą ofertę przygotowaliśmy przede wszystkim z myślą o takich podmiotach jak:
- wspólnota mieszkaniowa i jej członkowie,
- spółdzielnie mieszkaniowe,
- właściciele obiektów biurowych i handlowych,
- właściciele kamienic z lokalami na wynajem,
- deweloperzy,
- fundusze inwestycyjne oraz banki.
Zachęcamy Państwa do zapoznania się ze szczegółami oferty:
Zarządzanie budynkiem i dostawcami usług:
- ustalanie i wprowadzanie zasad i procedur operacyjnych oraz reguł kontroli zarządczej,
- gromadzenie i przechowywanie dokumentacji stanu prawnego i faktycznego nieruchomości,
- negocjowanie oraz nadzór nad realizacją umów na dostawę energii elektrycznej, cieplnej, gazu, wody, odprowadzenia ścieków, wywozu nieczystości oraz wykonywania prac remontowo-konserwacyjnych,
- planowanie, negocjowanie oraz nadzór nad realizacją wszelkich innych umów związanych ze świadczeniem usług przez podmioty zewnętrzne, w tym również organizacja recepcji oraz ochrony obiektu,
- określenie możliwego do ubezpieczenia ryzyka związanego z nieruchomością, rekomendacja ubezpieczenia oraz negocjowanie i przedkładanie umowy dotyczącej ubezpieczenia budynku, a także egzekwowanie roszczeń z tego tytułu na drodze pozasądowej,
- kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie, porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku,
- obecność osoby prowadzącej budynek na terenie nieruchomości w uzgodnionych terminach,
- przygotowywanie rocznych i wieloletnich planów zarządzania nieruchomością,
- określanie, analizowanie i wdrażanie alternatywnych sposobów wykorzystania powierzchni,
- prowadzenie ewidencji najemców i użytkowników obiektu,
- przeprowadzanie regularnych kontroli zgodnie z ustalonymi zasadami i procedurami.
Obsługa finansowa:
- opracowanie zasad prowadzenia księgowości i rozliczania kosztów,
- prowadzenie księgowości i dokonywanie operacji finansowych w zakresie ustalonym z właścicielem nieruchomości,
- przygotowywanie rocznych i wieloletnich planów gospodarczych,
- składanie właścicielowi nieruchomości kwartalnychraportów i sprawozdań finansowych dotyczących zarządzanej nieruchomości w terminie 15 dni po upływie danego kwartału,
- sporządzanie i składanie właścicielowi rocznego sprawozdania finansowego,
- organizacja, nadzór oraz opracowanie aktów normatywnych (procedur, regulaminów i in.) funkcjonowania wspólnoty mieszkaniowej/spółdzielni, jak również nadzór nad obiegiem pozostałych dokumentów prawnych,
- prowadzenie kontroli regularności dokonywania wpłat oraz windykacji należności na drodze postępowania przedsądowego,
- kalkulacja, naliczanie i rozliczanie opłat czynszowych oraz zaliczek na koszty eksploatacji wnoszonych przez najemców nieruchomości,
- rozliczanie kosztów utrzymania nieruchomości i ich podział pomiędzy najemców obiektu,
- przygotowywanie prognoz budżetów operacyjnych nieruchomości, przepływów pieniężnych oraz rachunków zysków i strat wraz z analizą wrażliwości,
- analizowanie odchyleń od przygotowanych prognoz finansowych,
- monitorowanie zobowiązań publiczno – prawnych związanych z administrowaną nieruchomością oraz nadzór nad ich terminową realizacją.
Obsługa techniczna:
- prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej wymaganej przez przepisy prawa budowlanego,
- nadzór nad terminowym przeprowadzaniem kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne zgodnie z przepisami prawa budowlanego,
- opracowanie jednolitych procedur obsługi technicznej obiektu,
- dbanie o utrzymanie odpowiedniego stanu technicznego nieruchomości, w tym dokonywania konserwacji i bieżących napraw (program konserwacji zapobiegawczej),
- monitorowanie stanu technicznego i konserwacja urządzeń i instalacji (teletechnicznych, systemów automatyki, nadzoru BMS, instalacji elektroenergetycznych, wodno kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania, wentylacji i klimatyzacji oraz przeciwpożarowych),
- prowadzenie rejestru zdarzeń i dyspozycji napraw,
- powiadamianie służb interwencyjnych i serwisów zewnętrznych,
- nadzorowanie niezwłocznego usuwania skutków awarii urządzeń i innych zdarzeń losowych,
- przygotowywanie rocznych i wieloletnich planów remontowo modernizacyjnych,
- organizowanie przetargów i konkursów na wykonawstwo robót remontowych i modernizacyjnych,
- przygotowywanie kosztorysów inwestorskich,
- prowadzenie nadzoru inwestorskiego,
- przeprowadzanie odbiorów technicznych wykonanych robót.
Zarządzanie umowami najmu i komercjalizacja:
- przygotowanie i wdrażanie strategii wynajmu powierzchni, w tym optymalizacja struktury najemców,
- opracowywanie i realizacja planów marketingowych nieruchomości dopasowanych do wybranej strategii komercjalizacji,
- administrowanie procesem najmu, odnowy najmu oraz negocjowanie najmu,
- analiza konkurencji oraz warunków rynkowych i rekomendacja stawek czynszowych,
- utrzymywanie kontaktów z najemcami obiektu,
- monitoring i analiza aktualnej sytuacji finansowej obecnych i potencjalnych najemców.
Szczegółowy zakres obowiązków oraz wysokość wynagrodzenia podlegają każdorazowo negocjacjom, z uwzględnieniem specyfiki danej nieruchomości.